Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie
Załącznik do uchwały Nr CXXXV/554/14
Zarządu Powiatu Krasnostawskiego
z dnia 8 września 2014r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
W KRASNYMSTAWIE
Rozdział I
Przepisy ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania komórek organizacyjnych wchodzących w jego skład.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Staroście - oznacza to Starostę Krasnostawskiego,
- PUP - oznacza to Powiatowy Urząd Pracy w Krasnymstawie,
- Dyrektorze - oznacza to Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie,
-
Zastępcy Dyrektora - oznacza to Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Krasnymstawie, - Komórce organizacyjnej - oznacza to CAZ, dział, referat, lub samodzielne stanowisko pracy,
- CAZ - oznacza to Centrum Aktywizacji Zawodowej,
- PRRP - oznacza to Powiatową Radę Rynku Pracy w Krasnymstawie.
- EURES - oznacza to europejskie służby zatrudnienia państw, realizujące działania obejmujące w szczególności pośrednictwo pracy wraz z doradztwem w zakresie mobilności na rynku pracy we współpracy ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców.
§ 3
- PUP jest powiatową jednostką organizacyjną wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej. PUP jest jednostką budżetową w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.
- Zasady gospodarki finansowej PUP oraz zasady wynagradzania pracowników ustalają odrębne przepisy.
§ 4
- Siedzibą PUP jest miasto Krasnystaw.
- Terenem działania PUP jest powiat krasnostawski.
§ 5
Do zakresu działania PUP należy wykonywanie zadań wynikających z:
- ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 675 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92 z późn. zm.),
-
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r.,
poz. 907, 984, 1047, 1473 z późn. zm.), - przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
- innych aktów normatywnych.
§ 6
Przy realizacji zadań PUP współdziała z innymi urzędami pracy, organami rządowej administracji ogólnej, z radami rynku pracy , organami samorządów terytorialnych, organizacjami pracodawców, poszczególnymi pracodawcami, związkami zawodowymi, zarządami funduszy celowych oraz innymi instytucjami rynku pracy.
Rozdział II
Kierownictwo Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie
§ 7
- Całokształtem działalności PUP kieruje Dyrektor i ponosi za nią pełną odpowiedzialność.
-
Dyrektor wykonuje zadania należące do PUP na podstawie i w zakresie upoważnień
i pełnomocnictw udzielonych przez Starostę oraz Zarząd Powiatu. - Dyrektor kieruje działalnością PUP przy pomocy swojego Zastępcy, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych.
-
Dyrektor PUP w stosunku do pracowników PUP jest reprezentantem pracodawcy
w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. -
Podczas nieobecności Dyrektora kierownictwo sprawuje Zastępca Dyrektora. Zakres zastępstwa obejmuje zadania i kompetencje określone upoważnieniem Dyrektora
lub Starosty.
§ 8
- Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:
- realizacja zadań określonych przepisami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- dysponowanie środkami Funduszu Pracy, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i funduszy unijnych,
- promocja usług urzędu,
- sporządzanie projektów planów gospodarowania środkami Funduszu Pracy, innymi funduszami przeznaczonymi na aktywizację osób bezrobotnych oraz budżetu PUP,
- programowanie i wykonywanie zadań realizowanych przy współfinansowaniu Europejskiego Funduszu Społecznego,
- zatrudnienie i ocenianie pracowników PUP,
- powoływanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora PUP,
- współpraca z organami samorządów lokalnych, z Powiatową Radą Rynku Pracy, instytucjami szkolącymi, ośrodkami pomocy społecznej i innymi parterami rynku pracy,
- wydawanie zarządzeń, poleceń służbowych, upoważnień oraz decyzji administracyjnych w ramach otrzymanego od Starosty pisemnego upoważnienia,
- opracowanie i przedkładanie do uchwalenia przez Zarząd Powiatu Regulaminu Organizacyjnego PUP,
- planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy urzędu,
- koordynowanie i nadzorowanie zadań realizowanych przez PUP.
- Do kompetencji Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
- planowanie działania, organizacja pracy podległego CAZ i wchodzących w jego skład komórek organizacyjnych oraz wieloosobowych stanowisk ds. rejestracji oraz ewidencji i świadczeń,
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań w zakresie wyznaczonym przez Dyrektora Urzędu,
- kierowanie PUP podczas nieobecności Dyrektora w zakresie określonym upoważnieniami lub pełnomocnictwami.
§ 9
Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:
- koordynowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej,
-
podejmowanie rozstrzygnięć oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających
z zakresu działania podległej komórki organizacyjnej, - zapoznawanie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej oraz obowiązującymi aktami normatywnymi,
- wykonywania zadań związanych z instruktażem stanowiskowym pracowników, stażystów i praktykantów w ramach szkolenia wstępnego w dziedzinie BHP,
- dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwienie pracownikom uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia,
- udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych,
-
wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego
i formalnego, - dokonywanie okresowych ocen pracowników,
- uczestnictwo w organizacji naborów na wolne stanowiska urzędnicze oraz służby przygotowawczej pracowników urzędu,
- opiniowanie doboru obsady osobowej podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników,
- ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników,
- pozyskiwanie od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań,
- podpisywanie korespondencji na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej PUP,
- powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności,
- wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika z innych przyczyn,
- prowadzenie czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej dotyczącej PUP,
- aktualizowanie informacji należących do zakresu działania podległych komórek organizacyjnych na stronie internetowej oraz tablicach informacyjnych urzędu,
- przekazywanie dokumentacji oraz akt osób bezrobotnych i poszukujących pracy do archiwum zakładowego.
§ 10
- Postanowienia § 9 mają zastosowanie również do Głównego Księgowego.
- Główny Księgowy jest jednocześnie kierownikiem Działu Finansowo-Księgowego, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP.
Rozdział III
Komórki organizacyjne Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie
§ 11
- W PUP tworzone są następujące komórki organizacyjne: CAZ, działy, samodzielne stanowiska pracy.
-
W celu realizacji określonych zadań w urzędzie Dyrektor może powoływać zespoły
i komisje zadaniowe składające się z pracowników różnych komórek organizacyjnych. - O ilości utworzonych komórek organizacyjnych decyduje Dyrektor, w oparciu o potrzeby wynikające z realizowanych zadań i posiadane środki finansowe.
- Komórki organizacyjne PUP i ich usytuowanie w strukturze organizacyjnej określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do regulaminu.
§ 12
- W ramach PUP wyodrębnia się Centrum Aktywizacji Zawodowej, będące wyspecjalizowaną komórką organizacyjną PUP, która przy pomocy wchodzących w jej skład działów realizuje zadania w zakresie usług, instrumentów oraz programów rynku pracy.
- Centrum Aktywizacji Zawodowej kieruje Zastępca Dyrektora.
§ 13
- Dział jest samodzielną, wieloosobową komórką organizacyjną, zajmującą się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
- Działem kieruje kierownik.
§ 14
Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się
w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania działu.
Rozdział IV
Struktura organizacyjna Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie
§ 15
W PUP w Krasnystaw funkcjonują n/w komórki organizacyjne posługujące się przy znakowaniu spraw następującymi symbolami:
- Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ), w skład którego wchodzą:
- Dział Rynku Pracy (RP),
- Dział Pośrednictwa i Poradnictwa: (EP),
- pośrednictwo pracy (EP II),
- EURES (EP III),
-
poradnictwo zawodowe (EP IV),
- Wieloosobowe stanowisko ds. rejestracji (EP I)
- Wieloosobowe stanowisko ds. ewidencji i świadczeń (EP I)
- Dział Finansowo - Księgowy (FN).
- Dział Organizacyjno - Administracyjny (OR),
- stanowisko ds. informatyki i statystyki (OR I).
- Samodzielne stanowisko ds. usług prawnych (UP).
§ 16
- Dyrektorowi PUP podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
- Dział Finansowo - Księgowy,
- Dział Organizacyjno - Administracyjny.
- Zastępcy Dyrektora PUP podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
-
Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ), w skład którego wchodzą:
- Dział Rynku Pracy,
-
Dział Pośrednictwa i Poradnictwa,
- Wieloosobowe stanowisko ds. rejestracji,
- Wieloosobowe stanowisko ds. ewidencji i świadczeń.
Rozdział V
Zakres zadań komórek organizacyjnych Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie
§ 17
Do zakresu działania Centrum Aktywizacji Zawodowej należy realizacja przez n/w działy
zadań w zakresie usług, instrumentów oraz programów rynku pracy:
I. Dział Pośrednictwa i Poradnictwa
- Poradnictwo zawodowe:
- udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz planowaniu rozwoju kariery zawodowej, a także na przygotowywaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy,
- udzielanie porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy, w tym badanie zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
- udzielanie informacji o zawodach rynku pracy, możliwościach szkolenia i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu
- kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
- udzielanie wsparcia psychologicznego,
- inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy
-
gromadzenie informacji służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy
i samozatrudnienia, -
udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy oraz we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych.
- Pośrednictwo:
- udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
- pozyskiwanie ofert pracy oraz ich upowszechnianie , w tym przez przekazywanie ofert pracy, do internetowej bazy ofert pracy,
- organizacja giełd i targów pracy,
- udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy,
- informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy,
-
inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy
z pracodawcami, -
współdziałanie z powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji
o możliwościach uzyskania zatrudnienia na terenie ich działania, - informowanie bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach,
-
współdziałanie w zakresie udzielania i wymiany informacji z innymi podmiotami,
w szczególności: z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej oraz jednostkami obsługującymi świadczenia rodzinne, realizujące zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny w zakresie niezbędnym do realizacji tych zadań, - realizacja przez sieć EURES pośrednictwa pracy związanego ze swobodnym przepływem pracowników na terenie państw, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych,
- kontrola zgłoszeń dotyczących informacji o zwolnieniach grupowych i prowadzenie związanej z tym dokumentacji.
II. Dział Rynku Pracy
- Szkolenia:
- inicjowanie i organizacja szkoleń bezrobotnych i poszukujących pracy,
- udzielanie pożyczek na sfinansowanie kosztów szkolenia,
- inicjowanie, organizowanie i finansowanie przygotowań zawodowych dorosłych dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
- finansowanie kosztów studiów podyplomowych,
- finansowanie kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu.
- Pozyskiwanie środków na aktywizację osób bezrobotnych w ramach projektów, programów.
- Promocja projektów.
- Realizacja projektów poprzez:
- współpracę z Instytucją Wdrażającą (Pośredniczącą II stopnia),
- rekrutację uczestników,
- koordynację poszczególnych faz realizacji,
- przygotowywanie wniosków płatniczych w części rzeczowej,
- sprawozdawczość, analizy i monitoring prowadzonych działań.
- ewaluacja zakończonych projektów.
- Współpraca z instytucjami rynku pracy w zakresie inicjowania wspólnych przedsięwzięć na podstawie umowy partnerskiej.
-
Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie promocji, realizacji
i ewaluacji programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia
i aktywizacji zawodowej. - Monitoring wydatkowania środków Funduszu Pracy, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i innych pozyskanych środków w ramach programów i projektów z zewnętrznych źródeł finansowania.
- Refundacja kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego.
- Przyznawanie bezrobotnym jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.
- Refundacja poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego.
- Organizacja prac interwencyjnych, robót publicznych, staży oraz prac społecznie użytecznych.
- Udzielanie pomocy publicznej i sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy.
- Refundacja kosztów dojazdów, zakwaterowania, opieki nad dzieckiem lub osobą zależną w związku z zastosowaniem wobec bezrobotnego usług i instrumentów rynku pracy.
- Organizacja i monitoring programów specjalnych i projektów pilotażowych.
- Realizacja form wsparcia dla bezrobotnych do 30 roku życia
§ 18
Do zadań stanowiska ds. rejestracji należy w szczególności:
- rejestracja i ewidencja bezrobotnych i poszukujących pracy po weryfikacji dokumentów,
- wprowadzanie do bazy danych rejestrujących się bezrobotnych i poszukujących pracy,
- udzielanie klientom urzędu wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu działań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy,
- przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych,
- ustalanie uprawnień osób zarejestrowanych,
- wykonywanie zadań w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych uprawnionych osób,
- korespondencja z innymi urzędami, instytucjami, stowarzyszeniami,
Do zadań stanowiska ds. ewidencji i świadczeń należy w szczególności:
- obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
- wyznaczanie terminów stawiania się w pup osobom bezrobotnym i poszukującym pracy oraz ustalanie terminów wypłat zasiłków i innych świadczeń osobom uprawnionym,
-
prowadzenie dokumentacji osób bezrobotnych i poszukujących pracy, dokonywanie
stosownych zapisów i informacji w kartach rejestracyjnych oraz informatycznej bazie danych, - sporządzanie i wydawanie decyzji administracyjnych,
- naliczanie, sporządzanie list i wypłata zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń dla osób uprawnionych,
- wydawanie zaświadczeń o okresach zarejestrowania, wysokościach pobieranych zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia,
- sporządzanie i wydawanie informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy ( PIT-11 ),
- udzielanie informacji o osobach bezrobotnych, osobom i instytucjom do tego upoważnionym lub uprawnionym,
- wykonywanie zadań w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie weryfikacji decyzji w trybach nadzwyczajnych (art. 145, 154 i 155 k.p.a.) w zakresie realizowanych zadań,
- rozpatrywanie odwołań od decyzji,
- korespondencja z innymi urzędami, instytucjami, stowarzyszeniami,
- współpraca z Państwową Inspekcją Pracy, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Narodowym Funduszem Zdrowia,
- prowadzenie składnicy akt osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
§ 19
Do zakresu zadań Działu Finansowo – Księgowego należy w szczególności:
- planowanie i wydatkowanie środków budżetowych, Funduszu Pracy oraz pozostałych Funduszy,
- rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,
- rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy oraz pozostałych Funduszy,
- realizacja projektów poprzez przygotowywanie wniosków płatniczych w części finansowej,
- kontrola dyscypliny budżetowej,
- kontrola dyscypliny wydatków z Funduszu Pracy,
- obsługa kasowa budżetu i Funduszu Pracy,
- windykacja należności,
- imienne rozliczanie w systemie ubezpieczeń społecznych pracowników i bezrobotnych,
- imienne rozliczanie pracowników i bezrobotnych w systemie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
- naliczanie wynagrodzeń oraz pozostałych świadczeń dla pracowników urzędu,
- dokonywanie przelewów na podstawie dokumentów księgowych ze środków budżetowych, Funduszu Pracy oraz pozostałych funduszy,
- nadzór, rozliczanie i uzgadnianie wyników przeprowadzanej inwentaryzacji,
- sporządzanie sprawozdań finansowych z budżetu i Funduszu Pracy,
- obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
§ 20
Do zadań Działu Organizacyjno - Administracyjnego należy w szczególności:
-
prowadzenie spraw osobowych pracowników, w tym związanych m.in. z.:
- przeszeregowaniami, awansowaniem pracowników,
- udzielaniem nagród, wyróżnień, kar porządkowych,
- procedurą oceny pracowników,
- służbą przygotowawczą pracowników urzędu,
- zarządzanie danymi dotyczącymi składników płac pracowników,
- kontrola dyscypliny pracy,
- organizacja szkoleń dla pracowników PUP,
- organizowanie praktyk zawodowych,
- prowadzenie spraw związanych z naborami na wolne stanowiska urzędnicze,
- współudział w planowaniu środków budżetowych w zakresie polityki kadrowej PUP,
- opracowywanie projektów zarządzeń, regulaminów wewnętrznych PUP i innych wewnętrznych aktów prawnych PUP,
-
planowanie, realizacja i ocena wniosków i zaleceń kontroli wewnętrznych
i zewnętrznych, - udział w rozpatrywaniu i analizie skarg i wniosków,
- obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora PUP,
- obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy,
- obsługa kancelaryjna PUP,
- nadzór nad działalnością archiwum zakładowego,
- realizacja zadań w zakresie archiwizacji dokumentów związanych z funkcjonowaniem urzędu oraz akt bezrobotnych i poszukujących pracy,
- opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczącej pracowników PUP,
- organizacja i prowadzenie procedur w zakresie zamówień publicznych,
- realizacja zadań w zakresie bezpieczeństwa informacji PUP,
- administrowanie majątkiem urzędu,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych (księga inwentarzowa środków trwałych, kartoteki środków trwałych, księga inwentarzowa pozostałych środków trwałych, ewidencja kartotekowa materiałów o niskiej wartości ujęta w ewidencji pozaksięgowej, pozostałe środki trwałe w ujęciu ilościowym),
- zarządzanie majątkiem i przygotowywanie do inwentaryzacji składników majątku,
- zabezpieczanie pracowników w środki techniczno – biurowe,
- zakup niezbędnych środków trwałych,
- obsługa porządkowo – konserwatorska PUP,
- prowadzenie spraw związanych z BHP i ochroną przeciwpożarową,
- udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej,
- współpraca z instytucjami obrony cywilnej,
- nadzór nad realizacją przepisów z zakresu obrony cywilnej,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby PUP,
- tworzenie kompleksowej bazy danych statystycznych,
- opracowywanie sprawozdań statystycznych,
- nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego,
- nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania,
- administrowanie siecią komputerową i bazą danych,
- budowa i rozbudowa stron internetowych PUP,
-
prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem informacji gromadzonych
i przetwarzanych w systemach informatycznych PUP,
§ 21
Wykonywanie zadań należących do zakresu usług prawnych może być powierzone, na podstawie umowy cywilno – prawnej, kancelarii radcy prawnego.
Rozdział VI
Zasady podpisywania pism, dokumentów, decyzji i aktów normatywnych
§ 22
- Szczegółowe zasady wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędzie, w tym podpisywania i parafowania pism i dokumentów reguluje Instrukcja Kancelaryjna PUP.
- Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów finansowo - księgowych ustalone są w odrębnej instrukcji.
- Komórki organizacyjne przy oznaczaniu, rejestracji i przechowywaniu spraw (akt) stosują zasady i symbole odpowiadające danej komórce, określone w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt PUP zatwierdzanym przez Archiwum Państwowe w Lublinie. W/w symbole zgodne są z symbolami określonymi w § 15 niniejszego Regulaminu.
§ 23
-
Akty normatywne dotyczące organizacji pracy PUP oraz zadań realizowanych przez PUP,
a także umowy cywilno-prawne podpisuje Dyrektor PUP lub w czasie jego nieobecności Zastępca Dyrektora PUP. - Decyzje administracyjne podpisuje Dyrektor PUP, Zastępca Dyrektora PUP oraz upoważnieni przez Starostę pracownicy PUP zgodnie z zakresem upoważnienia.
- Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych PUP podpisują:
- Dyrektor PUP lub w przypadku jego nieobecności Zastępca,
- Główny Księgowy PUP lub przypadku jego nieobecności upoważniony pracownik księgowości.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 24
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi rozstrzyga Dyrektor PUP.
§ 25
Sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie regulowane są w formie odrębnych zarządzeń Dyrektora.
§ 26
Regulamin wchodzi w życie po zatwierdzeniu w drodze uchwały przez Zarząd Powiatu Krasnostawskiego.
§ 27
Z dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny.
Załączniki
Nazwa | Data | Rozmiar | |
---|---|---|---|
Uchwała nr CXXXV/554/14 Zarządu Powiatu w Krasnymstawie z dnia 8 września 2014r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie | 2014-12-04 11:22:50 | 381 KB | pobierz |
Załącznik do uchwały Nr CXXXV/554/14 Zarządu Powiatu Krasnostawskiego z dnia 8 września 2014r. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie | 2014-12-04 11:22:50 | 227 KB | pobierz |
- Data utworzenia:
- 2014-12-04 11:22:50
- Autor:
- Kiciński Michał
- Zmodyfikował:
- Liczba wyświetleń:
- 3
- Wersja: