drukuj 2014-12-04

Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie

 

                                                                                                                   Załącznik  do uchwały Nr CXXXV/554/14

                                                                                                                     Zarządu Powiatu Krasnostawskiego

                                                                                                   z dnia 8 września 2014r.

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

W KRASNYMSTAWIE

 

Rozdział I
Przepisy ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania komórek organizacyjnych wchodzących w jego skład.

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

  1. Staroście - oznacza to Starostę Krasnostawskiego,
  2. PUP - oznacza to Powiatowy Urząd Pracy w Krasnymstawie,
  3. Dyrektorze - oznacza to Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie,
  4. Zastępcy Dyrektora - oznacza to Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
    w Krasnymstawie,
  5. Komórce organizacyjnej - oznacza to CAZ, dział, referat, lub samodzielne stanowisko pracy,
  6. CAZ - oznacza to Centrum Aktywizacji Zawodowej,
  7. PRRP - oznacza to Powiatową Radę Rynku Pracy w Krasnymstawie.
  8. EURES - oznacza to europejskie służby zatrudnienia państw, realizujące działania obejmujące w szczególności  pośrednictwo pracy wraz z doradztwem w zakresie mobilności na rynku pracy we współpracy ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców.

§ 3

  1. PUP jest powiatową jednostką organizacyjną wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej. PUP jest jednostką budżetową w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.
  2. Zasady gospodarki finansowej PUP oraz zasady wynagradzania pracowników ustalają odrębne przepisy.

§ 4

  1. Siedzibą PUP jest miasto Krasnystaw.
  2. Terenem działania PUP jest powiat krasnostawski.

§ 5

Do zakresu działania PUP należy wykonywanie zadań wynikających z:

  1. ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz.  675 z późn. zm.),
  2. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu  osób niepełnosprawnych (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92 z późn. zm.),
  3. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  (j.t. Dz. U. z 2013 r.,
    poz. 907, 984, 1047, 1473 z późn. zm.),
  4. przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
  5. innych aktów normatywnych.

§ 6

Przy realizacji zadań PUP współdziała z innymi urzędami pracy, organami rządowej administracji ogólnej, z radami rynku pracy , organami samorządów terytorialnych, organizacjami pracodawców, poszczególnymi pracodawcami, związkami zawodowymi, zarządami funduszy celowych oraz innymi instytucjami rynku pracy.

Rozdział II
Kierownictwo Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie

§ 7

  1. Całokształtem działalności PUP kieruje Dyrektor i ponosi za nią pełną odpowiedzialność.
  2. Dyrektor wykonuje zadania należące do PUP na podstawie i w zakresie upoważnień
    i pełnomocnictw udzielonych przez Starostę oraz Zarząd Powiatu.
  3. Dyrektor kieruje działalnością PUP przy pomocy swojego Zastępcy, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych.
  4. Dyrektor PUP w stosunku do pracowników PUP jest reprezentantem pracodawcy
    w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
  5. Podczas nieobecności Dyrektora kierownictwo sprawuje Zastępca Dyrektora. Zakres zastępstwa obejmuje zadania i kompetencje określone upoważnieniem Dyrektora
    lub Starosty.

§ 8

  1. Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:
  1. realizacja zadań określonych przepisami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  2. dysponowanie środkami Funduszu Pracy, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i funduszy unijnych,
  3. promocja usług urzędu,
  4. sporządzanie projektów planów gospodarowania środkami Funduszu Pracy, innymi funduszami przeznaczonymi na aktywizację osób bezrobotnych oraz budżetu PUP,
  5. programowanie i wykonywanie zadań realizowanych przy współfinansowaniu Europejskiego Funduszu Społecznego,
  6. zatrudnienie i ocenianie pracowników PUP,
  7. powoływanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora PUP,
  8. współpraca z organami samorządów lokalnych, z Powiatową Radą Rynku Pracy, instytucjami szkolącymi, ośrodkami pomocy społecznej i innymi parterami rynku pracy,
  9. wydawanie zarządzeń, poleceń służbowych, upoważnień oraz decyzji administracyjnych w ramach otrzymanego od Starosty pisemnego upoważnienia,
  10. opracowanie i przedkładanie do uchwalenia przez Zarząd Powiatu Regulaminu Organizacyjnego PUP,
  11. planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy urzędu,
  12. koordynowanie i nadzorowanie zadań realizowanych przez PUP.
  13. Do kompetencji Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
  14. planowanie działania, organizacja pracy podległego CAZ i wchodzących w jego skład komórek organizacyjnych oraz wieloosobowych stanowisk ds. rejestracji oraz ewidencji i świadczeń,
  15. koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań w zakresie wyznaczonym przez Dyrektora Urzędu,
  16. kierowanie PUP podczas nieobecności Dyrektora w zakresie określonym upoważnieniami lub pełnomocnictwami.

§ 9

Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:

  1. koordynowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej,
  2. podejmowanie rozstrzygnięć oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających
    z zakresu działania podległej komórki organizacyjnej,
  3. zapoznawanie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej oraz obowiązującymi aktami normatywnymi,
  4. wykonywania zadań związanych z instruktażem stanowiskowym pracowników, stażystów i praktykantów w ramach szkolenia wstępnego w dziedzinie BHP,
  5. dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwienie pracownikom uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia,
  6. udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych,
  7. wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego
    i formalnego,
  8. dokonywanie okresowych ocen pracowników,
  9. uczestnictwo w organizacji naborów na wolne stanowiska urzędnicze oraz służby przygotowawczej pracowników urzędu,
  10. opiniowanie doboru obsady osobowej podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników,
  11. ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników,
  12. pozyskiwanie od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań,
  13. podpisywanie korespondencji na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej PUP,
  14. powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności,
  15. wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika z innych przyczyn,
  16. prowadzenie czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej dotyczącej PUP,
  17. aktualizowanie informacji należących do zakresu działania podległych komórek organizacyjnych  na stronie internetowej oraz tablicach informacyjnych urzędu,
  18. przekazywanie dokumentacji oraz akt osób bezrobotnych i poszukujących pracy do archiwum zakładowego.

§ 10

  1. Postanowienia § 9 mają zastosowanie również do Głównego Księgowego.
  2. Główny Księgowy jest jednocześnie kierownikiem Działu Finansowo-Księgowego, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP.

Rozdział III
Komórki organizacyjne Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie

§ 11

  1. W PUP tworzone są następujące komórki organizacyjne: CAZ, działy, samodzielne stanowiska pracy.
  2. W celu realizacji określonych zadań w urzędzie Dyrektor może powoływać zespoły
    i komisje zadaniowe składające się z pracowników różnych komórek organizacyjnych.
  3. O ilości utworzonych komórek organizacyjnych decyduje Dyrektor, w oparciu o potrzeby wynikające z realizowanych zadań i posiadane środki finansowe.
  4. Komórki organizacyjne PUP i ich usytuowanie w strukturze organizacyjnej określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do regulaminu.

§ 12

  1. W ramach PUP wyodrębnia się Centrum Aktywizacji Zawodowej, będące wyspecjalizowaną komórką organizacyjną PUP, która przy pomocy wchodzących w jej skład działów realizuje zadania w zakresie usług, instrumentów oraz programów rynku pracy.
  2. Centrum Aktywizacji Zawodowej kieruje Zastępca Dyrektora.

 

§ 13

  1. Dział jest samodzielną, wieloosobową komórką organizacyjną, zajmującą się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
  2. Działem  kieruje kierownik.

§ 14

Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się
w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania działu.

Rozdział IV
Struktura organizacyjna Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie

§ 15

W PUP w Krasnystaw funkcjonują n/w komórki organizacyjne posługujące się przy znakowaniu spraw następującymi symbolami:

  1. Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ), w skład którego wchodzą:
  1. Dział Rynku Pracy (RP),
  2. Dział  Pośrednictwa i Poradnictwa: (EP),
  • pośrednictwo pracy (EP II),
  • EURES (EP III),
  • poradnictwo zawodowe (EP IV),
    1. Wieloosobowe stanowisko ds. rejestracji (EP I)
  • Wieloosobowe stanowisko ds. ewidencji i świadczeń (EP I)
  • Dział Finansowo - Księgowy (FN).
  • Dział Organizacyjno - Administracyjny (OR),
  • stanowisko ds. informatyki i statystyki (OR I).
  • Samodzielne stanowisko ds. usług prawnych (UP).

§ 16

  1. Dyrektorowi PUP podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
  1. Dział Finansowo - Księgowy,
  2. Dział Organizacyjno - Administracyjny.
  3. Zastępcy Dyrektora PUP podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
  4. Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ), w skład którego wchodzą:
    1. Dział Rynku Pracy,
    2. Dział  Pośrednictwa i Poradnictwa,
      1. Wieloosobowe stanowisko ds. rejestracji,
      2. Wieloosobowe stanowisko ds. ewidencji i świadczeń.

Rozdział V
Zakres zadań komórek organizacyjnych Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie

§ 17

Do zakresu działania Centrum Aktywizacji Zawodowej należy realizacja przez n/w działy
zadań w zakresie usług, instrumentów oraz programów rynku pracy:

 

I. Dział Pośrednictwa i Poradnictwa

  1. Poradnictwo zawodowe:
  1. udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz planowaniu rozwoju kariery zawodowej, a także na przygotowywaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy,
  2. udzielanie porad   z  wykorzystaniem    standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub  zmianę pracy, w tym badanie zainteresowań  i uzdolnień zawodowych,
  3. udzielanie informacji o zawodach rynku pracy, możliwościach szkolenia i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu
  4. kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydanie  opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
  5. udzielanie wsparcia psychologicznego,
  6. inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy
  7. gromadzenie informacji służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy
    i samozatrudnienia,
  8. udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy oraz we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych.
    1. Pośrednictwo:
  9. udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
  10. pozyskiwanie ofert pracy oraz ich upowszechnianie , w tym przez przekazywanie ofert pracy, do internetowej bazy ofert pracy,
  11. organizacja giełd i targów pracy,
  12. udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy,
  13. informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy,
  14. inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy
    z pracodawcami,
  15. współdziałanie z powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji
    o możliwościach uzyskania zatrudnienia na terenie ich działania,
  16. informowanie bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach,
  17. współdziałanie w zakresie udzielania i wymiany informacji z innymi podmiotami,
    w szczególności: z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej oraz jednostkami obsługującymi świadczenia rodzinne, realizujące zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny w zakresie niezbędnym do realizacji tych zadań,
  18. realizacja przez sieć EURES pośrednictwa pracy związanego ze swobodnym przepływem pracowników na terenie państw, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  19. monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych,
  20. kontrola zgłoszeń dotyczących informacji o zwolnieniach grupowych i prowadzenie związanej z tym dokumentacji.

 

II. Dział Rynku Pracy

  1. Szkolenia:
  1. inicjowanie i organizacja szkoleń bezrobotnych i poszukujących pracy,
  2. udzielanie pożyczek na sfinansowanie kosztów szkolenia,
  3. inicjowanie, organizowanie i finansowanie przygotowań zawodowych dorosłych dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
  4. finansowanie kosztów studiów podyplomowych,
  5. finansowanie kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu.
  6. Pozyskiwanie środków na aktywizację osób bezrobotnych w ramach projektów, programów.
  7. Promocja projektów.
  8. Realizacja projektów poprzez:
  9. współpracę z Instytucją Wdrażającą (Pośredniczącą II stopnia),
  10. rekrutację uczestników,
  11. koordynację poszczególnych faz realizacji,
  12. przygotowywanie wniosków płatniczych w części rzeczowej,
  13. sprawozdawczość, analizy i monitoring prowadzonych działań.
  14. ewaluacja zakończonych projektów.
  15. Współpraca z instytucjami rynku pracy w zakresie inicjowania wspólnych przedsięwzięć na podstawie umowy partnerskiej.
  16. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie promocji, realizacji
    i ewaluacji programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia
    i aktywizacji zawodowej.
  17. Monitoring wydatkowania środków Funduszu Pracy, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i innych pozyskanych środków w ramach programów i projektów z zewnętrznych źródeł finansowania.
  18. Refundacja kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego.
  19. Przyznawanie bezrobotnym jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.
  20. Refundacja poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego.
  21. Organizacja prac interwencyjnych, robót publicznych, staży oraz prac społecznie użytecznych.
  22. Udzielanie pomocy publicznej i sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy.
  23. Refundacja kosztów dojazdów, zakwaterowania, opieki nad dzieckiem lub osobą zależną w związku z zastosowaniem wobec bezrobotnego usług i instrumentów rynku pracy.
  24. Organizacja i monitoring programów specjalnych i projektów pilotażowych.
  25. Realizacja form wsparcia dla bezrobotnych do 30 roku życia

§ 18

Do zadań  stanowiska ds. rejestracji  należy w szczególności:

  1. rejestracja i ewidencja bezrobotnych i poszukujących pracy po weryfikacji dokumentów,
  2. wprowadzanie do bazy danych rejestrujących się bezrobotnych i poszukujących pracy,
  3. udzielanie klientom urzędu wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu działań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy,
  4. przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych,
  5. ustalanie uprawnień osób zarejestrowanych,
  6. wykonywanie zadań w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  7. dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych uprawnionych osób,
  8. korespondencja z innymi urzędami, instytucjami, stowarzyszeniami,

Do zadań  stanowiska ds. ewidencji i świadczeń  należy w szczególności:

  1. obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
  2. wyznaczanie terminów stawiania się w pup osobom bezrobotnym i poszukującym pracy oraz ustalanie terminów wypłat zasiłków i innych świadczeń osobom uprawnionym,
  3. prowadzenie dokumentacji osób bezrobotnych i poszukujących pracy, dokonywanie
    stosownych zapisów i informacji w kartach rejestracyjnych oraz informatycznej bazie danych,
  4. sporządzanie i wydawanie decyzji administracyjnych,
  5. naliczanie, sporządzanie list i wypłata zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń  dla osób uprawnionych,
  6. wydawanie zaświadczeń o okresach zarejestrowania, wysokościach pobieranych zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia,
  7. sporządzanie i wydawanie informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy ( PIT-11 ),
  8. udzielanie informacji o osobach bezrobotnych, osobom i instytucjom do tego upoważnionym lub uprawnionym,
  9. wykonywanie zadań w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  10. prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie weryfikacji decyzji w trybach nadzwyczajnych (art. 145, 154 i 155 k.p.a.) w zakresie realizowanych zadań,
  11. rozpatrywanie odwołań od decyzji,
  12. korespondencja z innymi urzędami, instytucjami, stowarzyszeniami,
  13. współpraca z Państwową Inspekcją Pracy, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Narodowym Funduszem Zdrowia,
  14. prowadzenie składnicy akt osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

§ 19

Do zakresu zadań Działu Finansowo – Księgowego należy w szczególności:

  1. planowanie i wydatkowanie środków budżetowych, Funduszu Pracy oraz pozostałych Funduszy,
  2. rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,
  3. rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy oraz pozostałych Funduszy,
  4. realizacja projektów poprzez przygotowywanie wniosków płatniczych w części finansowej,
  5. kontrola dyscypliny budżetowej,
  6. kontrola dyscypliny wydatków z Funduszu Pracy,
  7. obsługa kasowa budżetu i Funduszu Pracy,
  8. windykacja należności,
  9. imienne rozliczanie w systemie ubezpieczeń społecznych pracowników i bezrobotnych,
  10. imienne rozliczanie pracowników i bezrobotnych w systemie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
  11. naliczanie wynagrodzeń oraz pozostałych świadczeń dla pracowników urzędu,
  12. dokonywanie przelewów na podstawie dokumentów księgowych ze środków budżetowych, Funduszu Pracy oraz pozostałych funduszy,
  13. nadzór, rozliczanie i uzgadnianie wyników przeprowadzanej inwentaryzacji,
  14. sporządzanie sprawozdań finansowych z budżetu i Funduszu Pracy,
  15. obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

 

§ 20

Do zadań Działu Organizacyjno - Administracyjnego należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników, w tym związanych m.in. z.:
    1. przeszeregowaniami, awansowaniem pracowników,
    2. udzielaniem nagród, wyróżnień, kar porządkowych,
    3. procedurą oceny pracowników,
    4. służbą przygotowawczą pracowników urzędu,
  2. zarządzanie danymi dotyczącymi składników płac pracowników,
  3. kontrola dyscypliny pracy,
  4. organizacja szkoleń dla pracowników PUP,
  5. organizowanie praktyk zawodowych,
  6. prowadzenie spraw związanych z naborami na wolne stanowiska urzędnicze,
  7. współudział w planowaniu środków budżetowych w zakresie polityki kadrowej PUP,
  8. opracowywanie projektów zarządzeń, regulaminów wewnętrznych PUP i innych wewnętrznych aktów prawnych PUP,
  9. planowanie, realizacja i ocena wniosków i zaleceń kontroli wewnętrznych
    i zewnętrznych,
  10. udział w rozpatrywaniu i analizie skarg i wniosków,
  11. obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora PUP,
  12. obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy,
  13. obsługa kancelaryjna PUP,
  14. nadzór nad działalnością archiwum zakładowego,
  15. realizacja zadań w zakresie archiwizacji dokumentów związanych z funkcjonowaniem urzędu oraz akt bezrobotnych i poszukujących pracy,
  16. opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczącej pracowników PUP,
  17. organizacja i prowadzenie procedur w zakresie zamówień publicznych,
  18. realizacja zadań w zakresie bezpieczeństwa informacji PUP,
  19. administrowanie majątkiem urzędu,
  20. prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych (księga inwentarzowa środków trwałych, kartoteki środków trwałych, księga inwentarzowa pozostałych środków trwałych, ewidencja kartotekowa materiałów o niskiej wartości ujęta w ewidencji pozaksięgowej, pozostałe środki trwałe w ujęciu ilościowym),
  21. zarządzanie majątkiem i przygotowywanie do inwentaryzacji składników majątku,
  22. zabezpieczanie pracowników w środki techniczno – biurowe,
  23. zakup niezbędnych środków trwałych,
  24. obsługa porządkowo – konserwatorska PUP,
  25. prowadzenie spraw związanych z BHP i ochroną przeciwpożarową,
  26. udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej,
  27. współpraca z instytucjami obrony cywilnej,
  28. nadzór nad realizacją przepisów z zakresu obrony cywilnej,
  29. prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby PUP,
  30. tworzenie kompleksowej bazy danych statystycznych,
  31. opracowywanie sprawozdań statystycznych,
  32. nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego,
  33. nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania,
  34. administrowanie siecią komputerową i bazą danych,
  35. budowa i rozbudowa stron internetowych PUP,
  36. prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem informacji gromadzonych
    i przetwarzanych w systemach informatycznych PUP,

 § 21

Wykonywanie zadań należących do zakresu usług prawnych może być  powierzone, na  podstawie umowy cywilno – prawnej, kancelarii radcy prawnego. 

Rozdział VI
Zasady podpisywania pism, dokumentów, decyzji i aktów normatywnych

§ 22

  1. Szczegółowe zasady wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędzie, w tym podpisywania i parafowania pism i dokumentów reguluje Instrukcja Kancelaryjna PUP.
  2. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów finansowo -       księgowych ustalone są w odrębnej instrukcji.
  3. Komórki organizacyjne przy oznaczaniu, rejestracji i przechowywaniu spraw (akt) stosują zasady i symbole odpowiadające danej komórce, określone w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt PUP zatwierdzanym przez Archiwum Państwowe w Lublinie. W/w symbole zgodne są z symbolami określonymi w § 15 niniejszego Regulaminu.

§ 23

  1. Akty normatywne dotyczące organizacji pracy PUP oraz zadań realizowanych przez PUP,
    a także umowy cywilno-prawne podpisuje Dyrektor PUP lub w czasie jego nieobecności Zastępca Dyrektora PUP.
  2. Decyzje administracyjne podpisuje Dyrektor PUP, Zastępca Dyrektora PUP oraz upoważnieni przez Starostę pracownicy PUP zgodnie z zakresem upoważnienia.
  3. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych PUP podpisują:
  • Dyrektor PUP lub w przypadku jego nieobecności Zastępca,
  • Główny Księgowy PUP lub przypadku jego nieobecności upoważniony pracownik księgowości.

 

Rozdział VII
Postanowienia końcowe

§ 24

Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi rozstrzyga Dyrektor PUP.

§ 25

Sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie regulowane są w formie odrębnych zarządzeń Dyrektora.

§ 26

Regulamin wchodzi w życie  po zatwierdzeniu w drodze uchwały przez Zarząd Powiatu Krasnostawskiego.

§ 27

Z dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny.

Załączniki

Nazwa Data Rozmiar
Uchwała nr CXXXV/554/14 Zarządu Powiatu w Krasnymstawie z dnia 8 września 2014r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie 2014-12-04 11:22:50 381 KB pobierz
Załącznik do uchwały Nr CXXXV/554/14 Zarządu Powiatu Krasnostawskiego z dnia 8 września 2014r. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Krasnymstawie 2014-12-04 11:22:50 227 KB pobierz
Data utworzenia:
2014-12-04 11:22:50
Autor:
Kiciński Michał
Zmodyfikował:
Liczba wyświetleń:
3
Wersja: